• Vastenactie 2024 parochie H. Maria Magdalena Elst eo.
    De Vastenactie stond dit jaar in alle aangesloten parochies in het teken van Ewoi. Bestuursleden zijn in januari in bijna alle kerken geweest en hebben verteld wat Ewoi in Lodwar doet, waar het geld aan wordt besteed. Een prachtige poster heeft overal in de Betuwe opgehangen en duidelijk gemaakt waar Ewoi voor staat. Daarnaast zijn er kleine acties geweest waarbij geld is opgehaald.
    Op 5 mei kon onze voorzitter een prachtige cheque in ontvangst nemen met een fantastisch resultaat: €4148,34!!! Daar zijn we heel erg blij mee en we hebben alle betrokkenen bedankt voor de medewerking.

• U heeft eerder al kunnen lezen dat onze bestuursleden Annette en Peter in Lodwar onze projecten hebben bezocht. Met eigen ogen hebben ze gezien hoe zinvol uw donaties worden gebruikt en hoeveel werk en door de medewerkers ter plaatse wordt verzet om de dove en slechthorende kinderen van goed onderwijs te voorzien, de opvang voor de meervoudig gehandicapte kinderen te verzorgen en de allerarmste ouderen te helpen met bezoek, eten, kleding.
    Lees hun uitvoerige verslag in de laatste Nieuwsbrief.

• Basisschool de Kameleon In Driel heeft ons dit jaar weer enorm verrast met de opbrengst van hun sponsorloop. Maar liefst €2365,- is er door enthousiaste leerlingen en door de geweldige ondersteuning van de organiserende leerkrachten bijeengebracht voor onze stichting. Ons bestuurslid Annette heeft de prachtige cheque die de leerlingen zelf hebben gemaakt, in ontvangst mogen nemen. We zijn weer heel blij en dankbaar voor deze enorme hulp van de Kameleon!

• Op zondag 8 september vindt er in het centrum van Gennep van 11.00uur-17.00uur weer een braderie/jaarmarkt plaats. De vele kraampjes worden gevuld door plaatselijke ondernemers en artistieke talenten die samen zorgen voor een gevarieerd aanbod van mooie spullen. Neem een kijkje, maar vooral koop lootjes van de loterij die Annette voor Ewoi organiseert. Er zijn ongelooflijk mooie prijzen te winnen, zoals een hotelovernachting, wellnessverrassing en nog veel meer. Dus…. koop lootjes, grijp uw kans op een mooie prijs en steun tegelijkertijd het werk van Ewoi In Lodwar!

• Zoals u misschien al heeft opgemerkt, is het mogelijk bij inleverpunten van statiegeld bij supermarkten het ingeleverde statiegeld aan een goed doel te schenken. In de maand mei was Ewoi het goede doel bij een supermarkt in Oosterhout/Nijmegen Noord. Dit heeft €135,05 opgeleverd. We hebben de manager van de supermarkt bedankt voor haar medewerking en natuurlijk dank aan alle gulle gevers.
    Misschien ook een idee voor u…….vraag eens bij uw plaatselijke supermarkt of Ewoi ook daar een periode het goede doel mag zijn……we kunnen veel werk in Lodwar verrichten met uw bijdrage. Neem indien gewenst contact met ons op als u een poster of wat folders nodig heeft om reclame te maken.

• Op zondag 15 december zal er een exclusief 6-gangendiner in kerstsfeer worden georganiseerd in de sfeervolle huiskamer van het Parochiehuis in Elst. Nadere informatie en mogelijkheid tot aanmelden en deelnemen volgt. Bestuursleden/hobbykoks van faam zullen voor een heerlijke middag/avond voor de deelnemers zorgen. De gehele opbrengst zal voor Ewoi zijn.

• In december wordt weer een nieuwsbrief uitgebracht.