Activiteiten

• In april 2023 vierde de katholieke kerk O.L.V. Zeven Smarten in Haalderen het 90-jarig bestaan van het kerkgebouw. Voorafgaand aan de feestelijke, muzikale middag is een informatieve tekst over Ewoi in het parochieblad Ankerplaats verschenen.
    Tijdens de korenmiddag is het werk van Ewoi opnieuw onder de aandacht gebracht en de deurcollecte na afloop bedroeg €400,15

• Basisschool de Kameleon in Driel organiseert al een aantal jaren in het voorjaar een sponsorloop. De opbrengst van deze loop is steeds voor 2 goede doelen, waarvan de Stichting Ewoi al jaren een van vaste doelen is.
    Twee bestuursleden zijn voorafgaand aan de sponsorloop in april 2023 op de Kameleon geweest en hebben in 2 sessies de groepen 1 t/m 4 en 5 t/m 8 verteld over het werk dat Ewoi verricht in Lodwar voor dove en slechthorenden kinderen en de meervoudig gehandicapte kinderen.

Het doel van de sponsorloop in 2022 was: speelgoed voor de kinderen in Lodwar. Er zijn o.a. ter plaatse een schommel en een klimrek gemaakt en er is kleiner, educatief speelgoed gekocht.

Het doel van de sponsorloop in 2023 was voedsel voor de kinderen. De omstandigheden in Lodwar zijn o.a. door de oorlog in Oekraïne en de voortdurende droogte zo verslechterd dat voedsel voor de kinderen moeilijk verkrijgbaar en bijna onbetaalbaar is. Vandaar dat we de opbrengst van de sponsorloop wilden besteden aan voedsel.
    Opbrengst sponsorloop 2023: €1876,-

• In mei en december zijn Nieuwsbrieven uitgebracht. Kijk daarvoor elders op deze site.

• 2024
  • De Vastenactie van 2024 van de R.K. parochie H. Maria Magdalena(in Betuwe), met alle aangesloten kerken, staat in het teken van Ewoi.
    In december 2023 heeft een van de bestuursleden in samenspraak en met professioneel advies van de drukkerij de prachtige poster voor de Vastenactie samen mogen stellen.

• In januari hebben bestuursleden ter voorbereiding van de Vastenactie alle diensten in de parochie bezocht en tijdens de mededelingen verteld over het werk dat Ewoi verricht in Lodwar en na afloop van de diensten folders uitgedeeld.
    Bij de diensten waar geen bestuurslid aanwezig kon zijn, is informatie over Ewoi verstrekt door de voorgangers dan wel lectoren.

• Op 4 februari stond de Parochiezondag in Elst in het teken van Ewoi ter voorbereiding op de Vastenactie. Twee bestuursleden hebben in de ochtend een presentatie gegeven in het Parochiehuis aan een groep belangstellenden. De Informatie, de prachtige foto’s, maar vooral de verhalen van ons bestuurslid dat al eerder in Lodwar is geweest en er binnenkort weer naar toe gaat, vonden een gretig gehoor.
    Daarna is tijdens de koffie/thee met broodjes na afloop van de dienst vlaai naar Limburgs recept verkocht. De rijstevlaai, kersen met chocoroom, de abrikozen met gehakte amandelen en de appel met rozijnen en kokoskruimels waren snel verkocht.
    De gehele opbrengst van ruim €135,- is voor Ewoi.

Als u ook een heerlijke vlaai wil bestellen: echtvervlaaidlekker@hotmail.com Een paar dagen voordat u ervan wil genieten, een e-mailtje sturen dan wel bellen (0618228148) en de vlaai staat voor u klaar in een taartdoos. Bij u thuis afleveren, is ook mogelijk tegen een vergoeding.
    Van elke vlaai gaat €3,- naar Ewoi.

Tevens waren de oprichters van onze stichting, Annie en Ben Janssen, aanwezig en hadden een kleine, maar drukbezochte expositie van spullen uit Lodwar samengesteld voor de aanwezigen.

• Tijdens de gehele Vastenactie, van 14 februari t/m 31 maart, zullen in alle parochies de prachtige posters van de Vastenactie te zien zijn en staan collectebussen/offerkisten voor giften voor Ewoi. Daarnaast kan via het rekeningnummer op de poster (NL30 INGB 0001 3056 82) en de QR-code aan Ewoi worden gedoneerd.

• Ons bestuurslid dat eind februari naar Lodwar gaat, heeft verzoeken om licht, educatief speelgoed zoals Duplo via WhatsApp verspreid om dit speelgoed mee te kunnen nemen naar Kenia.

• We zijn al sinds eind vorig jaar in overleg met een ict-er die op vrijwillige basis onze website vernieuwt. Daar zijn tot nu toe vele uren werk in gestoken en in februari zal de nieuwe site actief worden.

• In mei wordt weer een Nieuwsbrief uitgebracht.

• Op zondag 15 december zal er een exclusief 6-gangendiner in kerstsfeer worden georganiseerd in de sfeervolle huiskamer van het Parochiehuis in Elst. Nadere informatie en mogelijkheid tot aanmelden en deelnemen volgt. Bestuursleden/hobbykoks van faam zullen voor een heerlijke middag/avond voor de deelnemers zorgen. De gehele opbrengst zal voor Ewoi zijn.